Digitalt marketingbureau skaber vækst hos Wine Collector

“Hidden har virkelig hjulpet os. 59% af vores månedlige omsætning kommer nu fra Hiddens digitale marketing tiltag."-Henrik Sparup, Adm. Dir. Wine Collector

Description

Af vinelskere for vinelskere

Vin og vinsamling er inde i en rivende udvikling. En branche der længe har været for de få, har de senere år formået at åbne op. En ny æra af vinelskere er klar, til at komme indenfor og bidrage til den kærlighed, som har omfavnet vinmarker og vinbønder verden over i århundreder.

Wine Collectors mission er simpel – man skal vide sig sikker når det kommer til at købe og samle på god vin. Livet er for kort til lav kvalitet, mangelfuld service og dårlige druer.

Sortimentet udvides konstant og nye og spændende flasker af allerhøjeste kvalitet bliver udvalgt af eksperter. Et bredt udvalg af højkvalitets vin til konkurrencedygtige priser skal give vinelskere bedre mulighed for at dyrke deres passion.

Vin-eventyret slutter aldrig og man kan med rette glæde sig til, at gå på opdagelse i de mange forskellige vin-discipliner som bliver tilbudt.

Digital marketing: Wine Collector vælger Hidden

Wine Collector ligger i forvejen tungt på markedet for eksklusive vine – den stigende interesse for ledte virksomheden mod at ekspandere. Til dette formål søgte de et digitalt marketingbureau, som sikkert kunne hjælpe dem ud over stepperne.

Wine Collector valgte Hidden Agency, som nu marketingpartner.

Samarbejdet indeholder bl.a.

  • Google ads
  • Opsætning af Google Analytics
  • Implementering af enhanced ecommerce tracking
  • Opsætning automatisk genereret annoncer
  • Integrerede virksomheden med googles økosystem
  • At produkterne i Google Ads er live-opdaterede
  • Uddannelse af medarbejder i SEO-venlig copywriting
  • Facebookannoncering

Hiddens mission: Forøg salget af vin!

I 2019 startede samarbejdet mellem Hidden Agency og Wine Collector.

I tæt samarbejde med Wine Collector har Hidden Agency skabt en effektiv strategi for virksomhedens online tilstedeværelse.

Hiddens overordnede mission, er at skaffe flere salg til Wine Collector – billigst muligt, og uden at belaste kunden med for meget ekstra arbejde.

Webshoppen blev integreret med Googles økosystem. Automatisk bliver ads således skabt af Wine Collectors produkter. Herunder både Search Ads og Shopping Ads. Enhanced ecommerce tracking blev implementeret på winecollector.dk, så Wine Collector nu har adgang til bedre tracking. God tracking eliminerer gisninger – derved kan webshoppen nu optimeres med afsæt i den indsamlede data.

Resultatet: 46,12% stigning i omsætning:

Over de første tre måneder af samarbejdet, er omsætningen steget 46,2% ifht. perioden inden Hidden blev tilknyttet.
Efter Hidden opnåede en tilpas mængde data, til at foretage de nødvendige optimeringer, står Hiddens digitale marketing tiltag nu for omkring 59% af webshoppens samlede omsætning.

Løsningen: digitale kampagner med fokus på produktsortiment samt strategisk udfoldelse af virksomhedens koncept online.

Hidden Agency bidrager ligeledes med eksekveringen af de forskellige strategier og at de lever op til den kvalitet som kendetegner netop Wine Collector.
En tilgang som i den grad har vist  sig at bære frugt.

Details
  • Category: Facebook ads, Google Ads, Google Merchant Center, Google Shopping